Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
27.02.2010 14:59 - Принцип на работа на четиритактов бензинов двигател.
Автор: novobranec Категория: Технологии   
Прочетен: 5315 Коментари: 1 Гласове:
0

Последна промяна: 02.03.2010 17:46


Четиритактов двигател се нарича този, в който работния цикъл се извършва за четири хода на буталото. При този двигател в цилиндровата глава на всеки цилиндър има разположени най-малко два клапана (един изпускателен и един смукателен).
 
 

Работния цикъл протича в следната последователност:

- първи такт

- всмукване (пълнене). Буталото започва да се движи от горна мъртва пълненеточка към долна мъртва точка.Смукателния клапан е отворен, изпускателния затворен.Освободеният от буталото обем създава подналягане (вакуум) в цилиндъра в следствие на което през смукателния тръбопровод навилиза прясна горивна смес (въздух + гориво). В ДМТ смукателният клапан се затваря. В края на първи такт цилиндровият обем придобива максималната си стойност и е запълнен с прясна горивна смес.

- втори такт

- сгъстяване. Буталото се движи от долна към горна мъртва точка, а двата сгъстяванеклапана са затворени.При това движение цилиндровия обем намалява и сместа се сгъстява при което налягането и температурата й се увеличават. В горна мъртва точка сместа е сгъстена до обем равен на обема на горивната камера. Колкото по-голяма е степента на сгъстяване на двигателя, толкова по-силно ще се сгъсти работната смес и при заплаването й ще се получи по-голямо налягане на изгореите газове върху челото на буталото. Високото налягане определя възможноста за извършване на по-голяма механична работа (по-голяма мощност на двигателя). Изхождайки от това съображение, възпламеняванто на сместа под електрическата искра на заплалителната свещ се извършва в горна мъртва точка (в действителност малко по-рано) така, че горенето да протече при приблизително постоянен обем.

- трети такт

- разширение (работен ход). Двата клапана са затворени, сгъстената горенеработна смес е възпламенена. Топлината която се отделя при изгарене на сместа, повишава температурата, а от там налягането на получените в цилиндъра газове. Под действие на налягането на газовете, буталото с голяма сила се придвижва от ГМТ към ДМТ и чрез мотовилката привежда във въртене коляновия вал.Този ход се нарича работен, защото газвоте извършват полезна работа.

- четвърти такт

- изпускане.Буталото се движи от долна мъртва точка към ГМТ, изпусканеизпускателния клапан е отворен, а смукателният е затворен. В началото на такта отработилите газове самостоятелно изтичат навън от цилиндъра до момента, когато налягането спадне до атмосверното. По-нататък буталото принудително ги изтласква до положението си в горна мъртва точка. Четирите такта на цикъла са завършени. Работният цикъл започва отново да се повтаря в същата последователсност.
   Работният цикъл в четиритактовия двигател се извършва за четири хода на буталото - за две пълни завъртания на коляновия вал. Клапаните се отварят по веднъж, следователно разпределителния вал е направил един оборот.


Тагове:   двигател,


Гласувай:
0
0


Вълнообразно


Предишен постинг

1. boristodorov56 - Това е ясно.
27.02.2010 15:02
Кажи за пет- тактовия.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: novobranec
Категория: Други
Прочетен: 766887
Постинги: 42
Коментари: 630
Гласове: 88
Архив
Календар
«  Юли, 2017  
ПВСЧПСН
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31